tisdag, november 29, 2011

Så mycket bättre kan det bli, TV4
Snart är en av mina favvoserier, Så mycket bättre, slut för den här gången. Denna säsong har inte varit riktigt lika bra som den förra, om jag får säga min mening. Var det nyhetens behag som gav första omgången lite extra glans, är det lite mindre udda personer i år kanske, eller kanske bara lite färre riktigt goa människor? Jag saknar Lill-Babs. Årets gäng har inte bondat på samma sätt som t.ex. den otippade kombon Petter och Plura. Men det är fortfarande intressant med genreöverskridande covers och det är fortfarande intressant att lära mig mer om svenska stjärnor. Inte visste jag att både E-type, Eva Dahlgren, Tomas Ledin och Laleh varit lärare t.ex. Och så måste jag bara kommentera den här "upptäckten" av Laleh som kvällstidningarna skriver om. Eh, hallå eller. Går det att missa att hon är grym efter hittar som Live tomorrow, Simon says och Forgive but not forget?

Hur som helst, jag kan inte låta bli att pyssla och skriva listor när det gäller musik. Den här gången har jag, som så många andra, klurat på vilka jag vill se i min drömomgång av tv-serien. Vissa är mångas favoriter, andra är lite mer otippade. Och även om jag inte riktigt fått till spridningen vad gäller ålder eller födelseland, måste ni erkänna att följande gäng skulle skapa sjukt intressant tv? ;) Varför har vi sett så lite rockare hittills t.ex.? Jag har dessutom lagt till de låtar jag helst skulle vilja få tolkade, och vem jag skulle vilja se framföra dem. Det programmet skulle jag ge mycket för att se!

Robyn - Hang with me framförd av Nina Persson
Nina Persson - And then you kissed me framförd av Thåström
Thåström - Flicka med guld framförd av Promoe
Promoe - These walls don't lie framförd av Per Gessle
Per Gessle - Go to sleep framförd av Karin Dreijer
Karin Dreijer - Heartbeats framförd av Håkan Hellström
Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt framförd av Robyn

Inga kommentarer: