söndag, april 01, 2012

Bäst musik just nu
... eller i alla fall det som jag lyssnar mest på. ;)
1. Kids - "Kids". När första låten "My sincerest apologies" drar igång blir jag alldeles lycklig. Vilken fullträff - klassisk indiepop när den är som bäst, oavsett om det är glada låtar eller helt enkelt mäktiga. Tyvärr bara en ep. Bästa låt: "Exhale".
2. The Pierces -"You & I". Var helt säker på att jag bloggat om denna favorit, men kan inte hitta inlägget i så fall. Jag kan inte förklara varför men den här elektro-country-folk-popskivan bara älskar jag. Lite åt First aid kit-hållet, men i mina öron mer intressant. Mer mainstream egentligen, men de har något. De två kvinnliga rösterna är helt otroliga! Bästa låt och min absoluta favorit just nu: "It will not be forgotten".
3. Chairlift - "Something". Hela skivan är bra 80-talsinspirerad indie, men det är någonting med bästa låten "I belong in your arms" som gör mig alldeles kär. Den kunde vara #1 1985, typ. I positiv bemärkelse. ;)
4. Alex Winston - "King con". Indiepop med sockersöt tjejröst varvad med mörkare toner. Ibland blir det direkt mäktigt, som i bästa låten "Velvet Elvis".
5. Perfume genius - "Put your back N 2 it". Oändligt vackra pianoballader med en sångare som låter lite som Art Garfunkel. Fina grejer. Bästa låt: "Dark parts".

Inga kommentarer: