tisdag, april 23, 2013

Sex, gender and rock'n'roll, bokkonsert eller dans?

Onsdag den 24 är ett svårt datum för Malmöområdets kulturnördar. Först tänkte jag äntligen gå på Babels grymma koncept Bushwick book club (snott från New York) där artister tolkar en bok i toner. Denna gång är boken av nya zeeländaren Janet Frame, och jag har faktiskt börjat läsa Scented gardens for the blind, men är bara halvvägs. Bra hittills dock - fint skrivet och intressanta ideer. Kl 19.30 startar det iaf.

Sedan fick jag nys om panelsamtalet Sex, gender and rock'n'roll, om festivalernas ojämställda bandbokningar. Inget nytt problem förvisso, men varför händer så lite? Bland annat är så klart Ladyfest med och ger sitt perspektiv. Minglet börjar kl 18.30 vid Stapelbäddsparken. Obs! Föranmälan krävs. Läs mer på deras hemsida.

Men jag tror ändå att det blir Dansstationen kl 19.30 för min del och besöket från Edge - London contemporary dance school. Sist jag såg dem var det grymt!

Inga kommentarer: