torsdag, december 19, 2013

Årets bästa musik

Det är tyvärr lite svårt att hinna blogga när en jobbar 100 procent plus... Men en årsbästalista måste jag ju i alla fall ha! Kanske inte lika utbyggd som 2011 och 2012, men ändå. ;)
Spotifylistan med de bästa låtarna från de bästa skivorna finns här.

I övrigt skulle jag vilja säga att de skivor jag lyssnat mest på i år är -

  1. Frightened rabbit - Pedestrian verse
  2. Veronica falls - Waiting for something to happen
  3. Chvrches - The bones of what you believe
  4. Sweet Baboo - Ships
  5. Veronica Maggio - Handen i fickan fast jag bryr mig
  6. Radical face - The family tree: the branches
  7. The forest and the trees - The forest and the trees
  8. Sad day for puppets - Come closer
  9. The spook school - Dress up
  10. London grammar - If you wait

Tre äldre skivor som jag älskat i år:

Jónsi - Go

Allo darlin' - Allo darlin'

The Staves - Dead & born & grown.



Och så var det ju Eurovision, men det är en helt annan historia. ;)

För övrigt anser jag att Daughters Youth var årets låt, överlägset.

Jag önskar er alla ett gott nytt musikår 2014!

Inga kommentarer: