måndag, april 09, 2012

Veckans kulturkoll

Om jag hade obegränsat med tid, skulle jag gå på följande den här veckan:

Torsdag 12 april: Film 19.00: Tomboy, Kirsebergsteatern (franskt om barns könsroller)

Torsdag 12 april: Konsert ca 21.30: Jakob Hellman, Debaser

Torsdag 12 april (till den 29): Filmfestival: CPH:PIX, Köpenhamn
(det är ett absurt fullspäckat program där jag inte ens kan börja att plocka ut höjdpunkter tyvärr...) ;)

Fredag 13 april: Författarssamtal 19.00: Erlend Loe, Malmö stadsbibliotek (boken Maria & José är en pärla!)

Lördag 14 april: Idéverkstad 11.30 och framåt: Think global act local (teater, samtal, workshops med mera för en hållbar framtid)

Lördag 14 april: Film 16.00: Weekend, Inkonst ("en ärlig film om sex, relationer och kärlek")

Söndag 15 april: Firande 14.00-18.00: Romska nationaldagen, Folkets park

Söndag 15 april: Film 18.00: Codependent lesbian space alian seeks same, Inkonst (lågbudget-sci-fi-komedi)

Före den 22 april: Utställning: Ladies and gentlemen, Moderna museet Malmö (kända fotografers porträtt)

Så vet ni det. ;)

2 kommentarer:

Maria sa...

Massor av bra tips som vanligt. Hade alldeles särskilt velat gå på författarsamtal med Erland Loe, men kan inte. Gillar verkligen boken Naiv. Super. Har du läst den?

Abigail Sykes sa...

Tack!
Helt ärligt: jag minns inte. Jag älskade José & Maria och läste en del annat av honom efter den, men inget som var lika bra. Den är unik och mycket mer allvarlig på ett sätt än hans andra böcker, tycker jag.
Får se om jag hinner dit, vore kul!