torsdag, juni 07, 2012

Mitt stora reportage om graffiti och gatukonst!

"Graffiti och street art är en möjlighet för alla att se konst". Detta och mycket mer säger gatukonstnären Fabio "Limpo" da Rocha i mitt reportage på ämnet. Vi får också följa en stor målning från början till slut i superfina bilder av fotografen Carolina Hansson. Reportaget var det stora, avslutande arbetet i kursen som jag gått i kulturjournalistik vid Malmö högskola och ingår i ett grymt webbmagasin som en grupp av oss studenter gjorde. Läs Gata magazine här!

Även de andra magasinen och radioreportagen rekommenderas varmt! Det handlar bland annat om kulturtanter, skapandets villkor, och roller derby. Eller, för att citera kursansvariga Boel Gerell, "Vem är kulturtanten och vilka chanser har hon på en modern datingsajt? Finns det några hållbara alternativ till slit-och-slängkulturen? Är den svenska jämlikheten så mycket bättre än den japanska?" Se alla här: http://wpmu.mah.se/kj/kjk3-nr-2/

2 kommentarer:

Maria sa...

Gud vad märkligt - pratade om konstnären häromdagen pga såg hans tavlor på A mesa Brasil och kommenterade att jag sett hans graffiti. Sen läser jag rep om honom på Sydsvenskans webb idag och tänkte "vilket sammanträffande" bara för att sekunden efter klicka in här och se detta. Gata var fö grym - cool idé, snygg och spännande rep! Bra jobbat!

Abigail Sykes sa...

Stort tack! Han är rätt poppis just nu, det är kul! ;)