måndag, augusti 13, 2012

Blur firar 21 år


Jag lyckades missa Blur på Way out West för att jag var i London, och i Hyde park för att jag åkt hem till Sverige. ;) Men gratisutställningen Blur 21 lyckades jag i alla fall se, på Redchurch street i Shoreditch. Full av originalfoton jag bara sett tidigare i form av affischer, tidningsbilder eller skivomslag samt en del skisser, till exempel till bandets logga.

Två höjdpunkter var Blurs Brit awards för skivan och låten Parklife, samt att den beryktade affischen med en naken kvinna på en flodhäst, vars foto pryder omslaget till första singeln She's so high, hade satts upp på en vägg utanför lokalen. ;) Fotot på bandet till skivan Blur var också vacker. Utställningen var liten, men klart sevärd! Mer info finns på Blurs officiella hemsida.





































Inga kommentarer: