söndag, oktober 30, 2011

Spännande grejer på CPH:DOX
Nu måste jag verkligen få tummen ur och för första gången besöka Köpenhamns dokumentärfilmfestival CPH:DOX den 3-13 november. Framför allt för att den hyllade nya filmen om de isländska postrockarna Sigur Rós (som jag älskar) visas där. Två gånger till och med, den 10 respektive 14 november. Och en film om Andrew Bird. Och en om George Harrison...

Det verkar vara hur mycket spännande som helst på programmet (läs hela här), inte minst viktiga politiska och samhällsbetonade dokumentärer, men för er som liksom jag är extra intresserade av musik, foto, konst eller dans rekommenderar jag följande (länkarna leder till info och möjlighet att köpa biljetter).

Musik:
2 steg från Håkan (Håkan Hellström) - den enda film på programmet jag sett hittills, se mina kommentarer här.


Turning (work in progress om Antony and the Johnsons)


Den amerikanska fotografen Nan Goldin är med som gästkurator och föredragshållare och har satt ihop ett eget program som finns att läsa här.Bland annat denna kombination av fotografiska kortfilmer:

Crest Hotel + Fortune Tellers + Encore une fois + Camden + Bardo/Autoportraits + Death in the Port Jackson Hotel

Dans:


Inga kommentarer: