söndag, december 23, 2012

Karavan vänder världen upp och ner

Den 11 januari är det premiär för Karavans senaste nycirkusföreställning - och jag har biljett! Det kommer att bli fantastiskt! Själva beskriver de Karneval så här - jag citerar för att det är så himla roligt...

"En interaktiv olydig nycirkusföreställning - Vi vänder världen, värderingar och värden. Akrobatiska krumbukter omkullkastar kung. Ung bestämmer och kvinnan har pung. Absurd, grotesk och hysteriskt kul för ung som gammal. Båten har hjul. Kaos blir till ordning och världen är ful."

Jag skäms lite för att jag inte har bättre koll på Karavan. Har bara varit i deras lokal en gång, för ett litet smakprov ur just denna föreställning under Folkbildningsföreningens och Sofielunds Folkets hus Världskulturdagar. Jag blev då sjukt impad inte bara av deras grymma akrobatik, utan för att de verkade ha så fruktansvärt roligt medan de gjorde sina konster. Extremt inspirerande.

Läs mer här.

Inga kommentarer: